28 Haziran 2010 Pazartesi

pitbulllar toplatılıyor


Biraz değil bayaaaaaa geç kalan bir gelişme! Çevre ve Orman Bakanının açıklamasına göre: "Çocukları parçalıyor, insanları ısırıyorlar; hatta mafya türü insanlar bu köpekleri kullanarak insanları tehdit edebiliyorlar. Biz hayvanların, sağlıklı ortamlarda yaşamasını destekliyoruz ve hayvan haklarına saygılıyız. Bu nedenle bir çok şehirde hayvan barınakları yaptık. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak bu çalışmada ilk etapta Türkiye’deki sayılarının belirlenmesini gerekiyor. Bir tespit yaptıktan sonra gerekli çalışmaları yapacağız."
Yani şu anda her ne kadar teori aşamasında olsa da dünyada birçok ülkede de varolduğunu düşünecek olursak bu yasağın yakında bizde de uygulanacağını umuyorum.
Şimdi belki bazılarınız beni hayvan düşmanı olarak düşünüyor olabilir ama alakam yok. Aksine çok da severim hayvanları ama onların birbirlerine kırdırılmasına, tehdit unsuru olarak bazı insan görünümlü yaratıklara alet olmasına, genetiği ile oynanmasına, sağlıksız şartlarda yaşamalarına karşıyım... Bu tartışmayı çok da uzatabilirim ama uzattıkça sinirleniyorum... Şimdilik sadece bir haber olarak paylaşayım dedim...
By Di

1 yorum:

  1. Canım Dicim, o kadar haklısın ki.Ben iki veterinerle bunun uzun uzadıya araştırmasınıda yaptım.Bir kere genetik olarak yapılarıyla oynandığı için evcilleştirilmeleri olanaksız.Öykü Serter'i ısıran pitbulu sahibinin ısırarak durdurduğunu anımsıyorum.Ayrıca apartman dairesinde kurt,kangal vs cinsi köpekler beslemekte pek sıhhi değil.Hayvanın doğasına aykırı.Peki bu akıllı adamlar ne halt yemeğe pitbulll gibi bir köpek alırlar?İyi niyetlerle olmasa gerek:(((Bu köpeklerin gerçekten işinin ehli,iyi imkanlı barınaklarda rehabilite olması lazım.Çünkü sahipleri tarafından da tartaklanıyorlar.Biz ikimizde hayvanları çok çok çok seviyoruz.Ve onları sevdiğimiz için pitbulların toplatılmasını istiyoruz.Pitbullar rehabilite olmamış halleriyle diğer canlılara ki en en önemlisi insanlara ve çocuklarımıza zarar.Onlar ev köpeği değil ve evcil hiç değil.
    Bu arada benim uykum kaçtı.Çünkü eve gelir gelmez koltukta uyuya kadım.Yarın kafam sepet gibi olacak.İşde sıkıntılarım var.Sanırım uyku düzenim bozuldu:(((

    YanıtlaSil