27 Haziran 2010 Pazar

Ani oyuncu değişimleri


Dizilerdeki ani oyuncu değişikliklerine her zaman sinir olurum.Çok önemli bir durum olmadıkça sırf ego çatışmaları yüzünden yapılan oyuncu değişiklikleri ise beni çıldırtabilir. Ben tam o adamı,kadını benimsemişken senarist hanım yada bey ona öyle bir kader çizer ve oyuncu giderki hayatta olmaz dersiniz.Yani gerçekten olmaz.Mesela öldüğü kesin oyuncuların bir süre sonra diziye döndüğünü gördüm.Ve biz bal gibi bu durumu yedik.Mesela adama 250'le giden bir tır çarpıp uçuruma sürüklenmişti ama ilahi mucize eseri 113. bölümde aramıza döndü.Mucizelere,Allah'ın gücüne kudretine sonsuz saygım var o başka.Ben dizilerdeki çok saçma bahanelerle ölüp ölüp dirilen oyunculara kılım.Yani kardeşim madem hamile kaldın o zaman git doğur çocuğunu.Doğurup geri döneceğim hırsı yapma.Kafa kalmıyor insanda.Neyseki yabancı dizilerde, yabancı kadın oyuncuların hamilelikleri izleyiciye yansıtılmıyor.Kendileri genelde 1.80 lik kadınlar olup, zaten karınlarıda fasulye yutmuş gibi durduğu için durumu kurtarabiliyorlar.Gerçi son iki üç yıldır bizimkilerinde onlardan aşağı kalır yanları yok.
Eskiden dizilerdeki oyuncu değişimleri beni yıkar ve diziden anında kopardım.Şimdi senaristlerde saksıyı biraz işletmeye başladılar.Şimdilerde eski oyuncuyu nasıl yokkedecekleri yerine hangi yeni oyuncuyu alacaklarına odaklanıyorlar.Benim gözümde dizinin selameti buna bağlı.Mesela kavak yelleri (onunla ilgili ayrıca bir yazı yazacağım ilerleyen günlerde) dizisinden Efe'yi çıkardıkları gün Güven karakteriyle diziye yeni bir soluk getirdiler.Yeni karaktere alışamayan ve diziyi izlemeyenler de yok değil.Ama yinede reytinglerde büyük bir kayıp yaşanmadı.
Ama benim asıl bahsetmek istediğim dizi, henüz yeni sezonuna kavuşamadığımız ve benim Di'mi dinleyerek netten yeni bölümlerini izlediğim One tree hill.Orada da en başlı karakterler olan Peyton ve Lucas, diziden saçma sapan nedenlerle çıkarıldılar.Ben şahsen üzüldüm ve çok kızdım.Fakat Nathan ve Haley'ci olduğum için benim açımdan dizi bitmedi.Birde üstüne üstlük diziye katılan Robert Buckley sayesinde yeniden başladı diyebilirim.Daha evvel yeni sezonla ilgili yazıları okuduğum zaman Robert'le ilgili övgü dolu yazıları görmüştüm ama inanmamıştım.Şimdi yeni sezonu izlemeye başlayınca "işte karizma" budur dedim:)))Tabi bunda Haley'in ablası ve Robert arasındaki kimyanında payı var.
Sanıyorum yok hatta eminim çok uzattım.Ama daha da uzatasım var.Bu arada canım Di'cim bana fikir verir misin?Yabancı dizileri virüs tehdidi olmadan,en doğru çeviri ve iyi görüntüyle ve istediğim her diziyi bularak hangi adresten izleyebilirim?Şu anda bu konuda biraz sorun yaşıyorum da..
By Yu

1 yorum:

  1. Tatlım benim de aklıma yerli dizilerden ilk kavak yelleri geldi... Yabancı dizilerden de... Hepsi!!! Ama bu konuda en başarılılardan biri greys anatomy!!! Öyle ki adamlar 6. sezonda diziye birdenbire neredeyse 30 kişi sokup sezon sonunda da tamamına yakınını öldürdüler!!! Yani diyecek laf bulamıyorum. Bir de çok sevdikleri birkaç karakter var ki öleli 3 sezon olmuş hayaleti falan geliyor bir şekilde geliyor yani!!! Mesela Denny ile bir türlü vedalaşamamışlardı. Yahu tamam karizmatik adam da Greys gibi her şeyin bilimsel gerçekliğe dayandığı bir doktor dizisinde de bu yapılmaz ki dedim bolca kendi kendime...
    Ama her yeni gelen karakter bağlayamıyor beni bazılarına sinir oluyorum. Mesela yine aynı diziden örnek verecek olursam Mark'ın birdenbire ortaya çıkan kızı Sloan!!! I hate her diyorum başka da bir şey demiyorum. Bir karakter bu kadar mı kıl olur... Hoş Lexieyi de ilk zamanlarda sevmiyordum sonradan favori karakterlerim arasına girdi... Artık o da senaristlerin melekleştirme politikası ile alakalı... Bir karakteri yerin dibine sokup sonra da best hale getirebiliyorlar...
    Kısacası sinema, televizyon sektörünün hastasıyız...

    By Di

    YanıtlaSil