20 Haziran 2010 Pazar

insomnia


Insomnia... Dilimizde: uykusuzluk... Dünya üzerinde kaç kişide vardır ya da Türkiye'de kaç insan bu yüzden sıkıntılı zamanlar geçiriyordur bilemiyorum. Ama ben sanırım insomniaclardan biriyim... Aslında dissomnia olma ihtimalim de var. Diğer bir deyimle primer insomnia... Bilmeyenler için insomnia uyuyamama hastalığı, dissomnia ise uykuyu başlatma, sürdürme, uyku miktar ve kalitesine ilişkin bozuklukları ifade eder.
Yapılan araştırmalara göre dünyada insanların %50si yaşamının belirli bir döneminde uykusuzluk çekerken Türkiye nüfusunun %22sinin uyku bozukluğu yaşıyor. Bunların da %50si uykuya dalmada, %44ü uykuyu sürdürmede, %6sı ise hiç uyuyamamaktan şikayetçi. (Sanırım ben bu %50lik kesimle %44lük kesimin kesişim kümesinde yer alıyorum!)
Ayrıca uyku sorunu kadınlarda, yaşlılarda, günlük yaşamda pek çok sıkıntı çeken insanlarda daha yoğun görülmekte imiş.
Ne olacak canım bir gün iki gün de uyumayıver diyor olabilirsiniz. Ama uykusuzluğu hakikaten ancak yaşayan anlayabilir. Öyle ki insanın yaşam enerjisini, yaşam kalitesini çok düşüren bir hadise...
Birçok uygulanan tedavi olmasına rağmen tam olarak şu bende işe yaradı diyemem. Çünki bendeki insomnianın çıkış noktası strese dayalı olduğundan ilaç kullanayım geçsin ya da ballı süt içerim mis gibi uyurum gibi bir şey sözkonusu olamıyor. Zira birçok denediğim ilaç da oldu faydasından çok zararını gördüm! Uyku getirmesi gerektiği yerde nedendir anlamadığım bir şekilde enerji verdiğini düşünüyorum!!
Sanırım hayatımdaki stres kontrolünü ne zaman tam manasıyla gerçekleştireceğim o zaman birdaha insomnia yaşamayacağım...
Üzerinde çalışıyorum... Umarım başarırım...

By Uykusuz Di :(

2 yorum:

  1. Di'm benim,şu an göz kapaklarım kapanmak üzere.Yarın iş var mecburen yatıyorum.Ve uykumun olmasının tek sebebi çok erken kalkmış olmam,birkaç gündür katıldığımız nişan düğün vs aktiviteleri ve bu akşam yine ani misafir baskını yaşamamız.yoksa kesinlikle bende de var insomnia.çünkü sinir stres demek ben demek:(((
    birde pazar günü öğleden sonra bostancıda kahve dünyasında otururken birden hava kapkaranlık oldu ve aniden korkunç bir rüzgar çıktı.birdenbire.meğersem tufanmış.ve dev şemsiyeler,tüm cam bardaklar domdurma makinesi vs vs üstüme doğru devrilmeye bağladı.Allah korudu diyebilirim.Tam vaktinde durduğu için çok şanslıyım.Birçok kişi çok ciddi yaralanacaktık.Bir mucize oldu atlattık.Çok korktum.Ve özelilkle ben çok kötü bir yerdeydim.Allah beterinden korusun birtanem.Birkaç gün kendime gelemedim aslında.Neyseki sadece korkuyla atlattım.Henüz oturmuştum.Ve annem yandaki börekçiden kendine poğaça alıyordu.Yerlere düşen masaların arasından zıplayarak hemen dışarı çıkıp anneme koştum.hemen taksiye bindik.aslında anlatıp üzmek istemedim ama paylaşmadan da edemedim.anlatıp paylaşalyım ve su gibi akıp gitsin hepimizden uzak dursun istedim.İşte olacağı varmış diyelim.Allah korusun:(((

    YanıtlaSil
  2. ay inanmıyorum tatlım ya çok tatsız olmuş gerçekten ama kazasız belasız atlatmışsınız neyse ki... kıyamam çok çok geçmiş olsun... öperim seni ve haloş teyzemi... muk muk muk...
    By Di

    YanıtlaSil