15 Haziran 2010 Salı

aman aman sağlıklı yaşam


Amerikan "askmen" sitesi uzun ve sağlıklı yaşamın sırlarını 7 başlık altında toplamış.

İşte ben de size ömrünüze ömür katacak mucize formülü veriyorum(!) :

1-Uykunuz düzenli olsun.
Amerika’daki Virginia Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre düzenli uyuyanlar daha çok yaşıyor.


2- Hangi yaşta olursanız olun spor yapın.
İsveç'teki Uppsala Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre, spor yapmak ömrü uzatıyor. Spor yapanlar, spor yapmayanlara oranla 5 yıl daha fazla yaşıyor.

3- Güne mutlaka kahvaltıyla başlayın.
Amerika’daki Boston Üniversitesi’nin araştırmasına göre kahvaltı yapmayan kişilerin öğrenme yeteneklerinde azalma görülüyor.

4- Dişlerinizi fırçalayın.
Düzenli diş fırçalamak ve diş ipi kullanmak kalp krizi riskini azaltıyor.

5- - Bol bol öpüşün.
Amerika'daki Cinsel Davranış Kurumu'nun araştırmasına göre bol bol öpüşmek insan ömrünü 5 yıl uzatıyor.

6- Yüzünüzden gülümseme eksik olmasın.
Kan dolaşımını hızlandıran gülümseme ömrü 7 yıl uzatıyor.

7- İyi arkadaşlara sahip olun.
İnsanın hayatta güvenebileceği dostlarının olması stresi azaltarak ömrünü uzatıyor.


Aslında çok hoş harika yapalım uygulayalım desek de ilk okuyuşumuzda bazı maddeleri sorgulamadan edemiyor insan. Mesela iyi arkadaşlara sahip olun. İnsanın elinde midir iyi arkadaşlara sahip olmak. Yani evet kötülerden mümkün mertebe uzak durabilirsiniz ama kötüleri verip yenilerini alalım demek de pek mümkün olmaz herhalde...

Yüzünüzde gülümseme eksik olmasın tamamen Avrupalı ve Amerikalı toplumların satış felsefesi gibi geldi bana. Yani ortadoğu ülkeleri biraz daha farklıdır. Sürekli sırıtık gezen insanlara pek iyi bakılmaz. Biraz daha ağır olması beklenir insanların. O yüzden bir bakışıyla birçok şey yaptırabilir liderler.

Bol bol öpüşün'ü yorumlamak bile istemiyorum çünki çok yere çekilebilir. Mesela tokalaşma ve beraberinde gelen öpüşme mi yoksa sevgili öpüşmesi mi?? Biraz daha açmak lazım sanırım konuyu. Ama pek bir yapış yapış geldi bana.

Bu maddeler arasında en ilginç olanı herhalde diş fırçalamanın kalp riskini azalttığıyla ilgili olanı ki nasıl bir bağlantı olduğunu cidden merak ettim.

Bu arada hangi yaşta olursanız olun spor yapın'a katılıyorum. Her eve bir wii kampanyası başlatmak istiyorum:) Dün mesela çok güzel boks yaptım:)) Rakibimin ağzını burnunu dağıttım:)))

Kısacası güzel fikirler de biraz daha ayrıntılı bir şekilde açıklamalı diye düşünüyorum. Ayrıca bizim toplumumuza da uyarlanmalı.


By Di

2 yorum:

  1. Uyku düzeni ve spor,sağlıklı yiyecekler ve en çok da stressiz bir yaşam:)))
    Uyku düzenimi bozduğum zaman sağlığımdaki olumsuz sinyalleri hemen alıyorum.Yemeğime çok dikkat etsemde bile ben "yaşamak için yiyenler"den değilim:)))Spor çooo önemli.Bende Wii kampanyasını canı gönülden destekliyorum.Çünkü spor salonunda bir duvara bakarak spor yapmak yerine wii sayesinde eğlenerek,bol bol gülerek spor yapmak kulağıma çok daha sağlıklı geliyor:)))
    Öpüşme konusunda bende tereddütte kaldım.Birde kuş gribi,domuz gribi vs vs vs durumu yüzüden öpüşmek de tehlikeli bir hal aldı.Birde kimi öptüğüne mi bağlı acaba.Kıvanç'ı sanırım:)))
    Diş fırçalama ve kalp sağlığı çok ilgimi çekti.Diş çürüğünün kalbe zarar verdiğini duymuştum bende.

    YanıtlaSil
  2. Yalnız uyku düzeni de çok elinde olamayabiliyor ne yazık ki her zaman... Ben mesela bu sıralar düzgün uyuyor gibi görünsem de bir süredir ciddi bir uyku problemi çekiyordum, gün ağarıncaya kadar uyuyamıyordum...
    Yani tabi elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışırsın da sağlıklı yaşamla ilgili atmalar tutmalar hep safsata geliyor bana...
    By Di

    YanıtlaSil